Wat gaat het college daarvoor doen?
Dienstverlening
In 2026 zetten we het programma dienstverlening voort met de volgende acties:
- We breiden het eerstelijns klantcontact in het Klant Contact Centrum (KCC) verder uit;
- We gaan door met het ontwikkelen van servicenormen;
- We richten een nieuwe kennisbank in, zodat ons KCC vragen van inwoners nog beter kan beantwoorden;
- We vernieuwen onze website.
- We verbeteren dienstverleningsprocessen en focussen ons op de meldingen openbare ruimte;
- We houden aandacht voor de uitingen van de gemeente: we willen dat deze direct duidelijk zijn voor de beoogde doelgroep. Daarom blijven we schrijven in Beter Beverwijks en blijven we medewerkers hierin trainen.
Verkiezingen gemeenteraad
In maart organiseren we de gemeenteraadsverkiezingen.
Paspoortpiek
De paspoortpiek houdt ook in 2026 aan. We attenderen onze inwoners tijdig op het verlopen van hun reisdocumenten. Door een goede baliebezetting en efficiënte planning zorgen we ervoor dat inwoners snel terecht kunnen.
Leegstand
We zetten de aanpak op adresgerelateerde problematiek voort en zetten in op huisbezoeken.Loonsom (andere titels in programma 0 zijn ook 1 woord)
Loonsom
In 2026 zetten we in op versterkte sturing en verantwoording op de loonsom. In de verschillende P&C rapportages voegen we een prognoseoverzicht toe. Hiermee maken we de loonsom inclusief inhuur inzichtelijk. Uiteraard vinden wijzigingen op de loonsom pas plaats bij besluitvorming van de raad op taken binnen de programma's (bij nieuw beleid, nieuwe of aangepaste taken en gewijzigde doelen is de mutatie op de loonsom daar onderdeel van). Hierdoor blijft aansluiting bij de reguliere P&C cyclus en vergroten we de transparantie, versterken we het vertrouwen en zorgen we dat loonkosten in balans blijven met de opgaven van de organisatie. En kan de raad goed geïnformeerd de beste keuzes maken voor onze inwoners.
